ANUNŢ privind organizarea examenului de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut a unor funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Timiș, în data de 13.11.2025 – proba scrisă

În conformitate cu prevederile art. 476 alin. (1) și alin. (2) lit. a), art. 477 alin. (1), art. 478 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și art. 145 alin. (1) lit. a), art. 152 – art. 157 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Județean Timiș organizează examen de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut de funcționarul public, pentru 2 funcții publice, respectiv, din funcțiile publice de execuție de consilier, clasa I, grad profesional asistent (ID 555015 și ID 555017) în funcțiile publice de execuție de consilier, clasa I, grad profesional principal la Compartimentul de mediu și utilități publice din cadrul Direcției de drumuri, transport și mediu, în data de 13.11.2025 – proba scrisă.

I. DENUMIREA FUNCȚIILOR PUBLICE, ÎNCADRAREA ACESTORA ÎN STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A INSTITUȚIEI ȘI CONDIȚIILE DE PARTICIPARE LA EXAMENUL DE PROMOVARE:
1) 2 funcții publice de execuție de consilier, clasa I, grad profesional asistent (ID 555015 și ID 555017) la Compartimentul de mediu și utilități publice din cadrul Direcției de drumuri, transport și mediu;
2) Potrivit prevederilor art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiilor publice din care promovează;
b) să fi obținut cel puțin calificativul „bine” la evaluarea performanțelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
c) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată.

II. PROBELE STABILITE PENTRU EXAMEN:
Potrivit art. 157 alin. (1) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, examenul va consta în 3 etape succesive, după cum urmează:
a) selecția dosarelor;
b) proba scrisă;
c) interviul. 

Probele de examen se notează cu puncte de la 1 la 100, iar promovarea fiecărei probe se face ca urmare a obținerii punctajului minim de 50 de puncte pentru fiecare probă. Potrivit art. 157 alin. (2) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la proba precedentă.

III. CONDIŢII DE DESFĂȘURARE A EXAMENULUI:
Examenul de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut de funcționarii publici se va organiza la sediul Consiliului Județean Timiș, b-dul. Revoluției din 1989, nr. 17, Timișoara, cu respectarea următorului orar:
a) în data de 13.11.2025, ora 11,00 – proba scrisă;
b) interviul, în conformitate cu prevederile art. 103 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de înscriere la examen se depun la secretariatul comisiei de examen, la sediul Consiliului Județean Timiș – Serviciul de resurse umane, organizare, salarizare, cam. 324, în termen de 20 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Consiliului Județean Timiș: www.cjtimis.ro și la avizierul instituției, respectiv, de la data de 14.10.2025, până la data de 03.11.2025 inclusivPersoana de contact: Tomuța Anca, consilier I superior, telefon 0256406502, e-mail: anca.tomuta@cjtimis.ro.

IV. DOCUMENTELE NECESARE ÎNSCRIERII:
În vederea participării la examen, candidații vor depune până la data de 03.11.2025, inclusiv, la Serviciul de resurse umane, organizare, salarizare, conform art. 156 alin. (5) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu completările ulterioare, următoarele documente necesare înscrierii:
a) copie a carnetului de muncă sau adeverința eliberată de Serviciul de resurse umane, organizare, salarizare în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
b) copii ale rapoartelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
c) adeverința eliberată de Serviciul de resurse umane, organizare, salarizare în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
d) formularul de înscriere, prevăzut la art. 137 lit. b) din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

V. BIBLIOGRAFIA/TEMATICA
1. Constituția României, republicată,
2. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:

– PARTEA a I – Dispoziții generale
– PARTEA a II – a Administrația publică centrală
– Titlul I Guvernul
– Titlul II Administrația publică centrală de specialitate
– PARTEA a IV -a Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate
– Titlul I Prefectul și subprefectul
– PARTEA a VI-a Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice
– Titlul I Dispoziții generale
– Titlul II Statutul funcționarilor publici

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei şi bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Ordonanţa nr. 2 din 11 august 2021 privind depozitarea deșeurilor;
6. ORDIN nr. 640 din 30 septembrie 2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare, precum şi de calculare a tarifelor/taxelor distincte pentru gestionarea deșeurilor şi a taxelor de salubrizare, cu modificările şi completările ulterioare;
7. Ordinul nr. 757 din 26 noiembrie 2004 pentru aprobarea Normativului tehnic privind depozitarea deșeurilor.

Candidatul va avea în vedere, la studierea actelor normative din bibliografia stabilită, pentru susținerea examenului, inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

Anterior Ședință extraordinară