Page 5 - 25
P. 5

Agendă CJTimiș                                                        Eveniment                                                                5
           Împreună pentru ca Timișul să fie




           lider economic, după Capitală






           CJ Timiș implică mediul de afaceri, universitățile și corpul consular în dezvoltarea județului



              Consiliul  Județean  lucrează  în  pre-  nomice  de  la  nivelul  județului  fiind  mult
           zent  la  strategia  de  dezvoltarea  econo-  sub potențialul pe care Timișul îl posedă.
           mico-socială a Timișului pentru următorii  Cred că primul pas în rezolvarea oricărei
           șapte ani. În contextul în care realizarea  probleme este conștientizarea ei”, a sub-
           și implementarea acesteia nu pot fi rezul-  liniat președintele CJ, Alin Nica.
           tatul  unui  act  autosuficient,  ci  rezultatul   Principala  problemă  identificată  de
           unei consultări autentice a stakeholderi-  specialiștii  CJ  se  leagă  de  convergența
           lor, CJ Timiș a constituit un mecanism de  reală. Astfel, pe datele Eurostat, în ultimii
           colaborare  directă  cu  mediul  economic  șapte ani Timișul a câștigat 10 puncte pro-
           și  universitar,  prin  înființarea  Consiliu-  centuale față de media UE, avansând de
           lui de Strategie și Consiliere Economică  la 71% la 81% din PIB per locuitor (PPS),
           (C.S.C.E.). Din cadrul acestuia vor face  în timp ce Clujul a câștigat 22 de puncte,
           parte președintele CJ, primarii Timișoarei  iar  media  națională  este  de  12  puncte.
           și Lugojului, rectori ai universităților publi-  Astfel,  dacă  discutăm  despre  ajungerea











                                                                                      Timiș, Alin Nica, invitaților săi.    înființarea  unui  birou  permanent  format
                                                                                          Din  analizele  realizate  până  în  pre-  din cinci reprezentanți ai mediului de bu-
                                                                                      zent  de  CJ,  unul  dintre  sectoarele  ce  siness care să dețină un mandat de un
                                                                                      necesită  dinamizare  este  turismul.  De  an, doi rectori - desemnați de către cele
                                                                                      exemplu,  în  ceea  ce  privește  numărul  patru  universități,  președintele  CJ,  pri-
                                                                                      turiștilor,  observăm  că  ultimii  șapte  ani  marii municipiilor Timișoara și Lugoj, cât
                                                                                      aduc  creșteri  consistente  Clujului,  Si-  și  un  reprezentant  al  corpului  consular.
                                                                                      biului  și  Bihorului.  Astfel,  dacă  Bihorul  Totodată, în cadrul întâlnirii de la CJ Timiș
                                                                                      a înregistrat o creștere de 115%, Clujul  a fost lansată invitația participanților de a
                                                                                      - 95%, Sibiul - 74%, Timișul înregistrea-  face  parte  din  Consiliul  de  Strategie  și
                                                                                      ză cea mai mică creștere dintre județele  Consiliere Economică, urmând ca în pri-
                                                                                      analizate, de 42%. Având în vedere că în  ma jumătate a lunii martie să se realizeze
                                                                                      condițiile  postpandemie  turismul  intern  o ședință de lucru pentru fundamentarea
                                                                                      va fi mai dinamic, CJ Timiș consideră că  direcțiilor  de  dezvoltare  economică  a
                                                                                      domeniul  HoReCa  trebuie  sprijinit  prin  județului și posibilitățile de intervenție ale
                                                                                      acțiuni ferme de promovare, începând cât  Consiliului Județean Timiș. „Sunt convins
           ce și reprezentanți ai mediului de afaceri și  din  urmă  a  Uniunii  Europene, Timișul  a   mai rapid în acest an. Tot în acest sens,  că, așezând la masa dialogului decidenții
           ai corpului consular. La jumătatea acestei  câștigat mai puțin decât media națională.   Timișoara Capitală Europeană a Culturii  publici,  mediul  de  afaceri  și  mediul uni-
           luni, a avut loc prima întâlnire C.S.C.E., în  Evoluția anului 2019 plasează creșterea   trebuie să creeze efecte benefice de mul-  versitar, putem traversa mai ușor aceas-
           format hibrid, atât fizic cât și online, unde  economică a Timișului sub creșterea eco-  tiplicare către comunitățile din județ, fiind  tă  perioadă  și  vom  putea  să  reașezăm
           au  participat  peste  60  de  reprezentanți  nomică  națională  (1.9%  față  de  4.1%).   nevoie de o abordare integrată.  Timișului  pe  parcursul  său  firesc,  acela
           ai  mediului  de  afaceri,  fiind  transmise  Clujul a avut o creștere de 6,1%. Cu alte   C.S.C.E. are la bază 13 task force-  de lider economic după capitală” a adău-
           invitațiile de aderare la Consiliu.   cuvinte, în planul ajungerii din urma a UE,   uri  și  cinci  forme  asociative,  după  cum  gat președintele CJ. În continuare, au fost
              „Direcțiile de dezvoltare economică a  Clujul se apropie de media UE (89%), în
           județului nostru trebuie să provină dintr-o  timp ce Timișul stagnează (81%).
           consultare reală cu companiile din județ și   „Avem  nevoie  mai  mare  ca  oricând
           cu universitățile. Viziunea voastră asupra  să identificăm noile resorturi de creștere
           evoluției economiei și a business-ului, mai  economică, o creștere care aduce odată
           ales asupra viitorului, este esențială pen-  cu ea și bunăstarea comunităților noas-
           tru  orice  document  programatic  realizat  tre. O bunăstare la care dumneavoastră
           la nivelul administrației. Strategia de dez-  ați contribuit din plin, dar pentru care, pe
           voltare a Timișului pentru perioada 2021  viitor,  va  trebui  să  lucrăm  îndeaproape.
           -  2027  nu  va  fi  o  înșiruire  de  declarații  Sunt convins că împreună putem fructifi-
           politice, ci va avea la bază o serie de po-  ca mai eficient oportunitățile pe care noul
           litici publice gândite și implementate îm-  mecanism de redresare și reziliență ni le
           preună cu toți actorii locali, administrativi,  va aduce și cred că împreună putem face
           privați,  educaționali  și  consulari.  Ultimii  din proiectul Timișoara Capitală Europea-
           șapte  ani  nu  au  adus  Timișului  dezvol-  nă  a  Culturii  un  succes  al  comunităților
           tarea  pe  care  o  merită,  evoluțiile  eco-  noastre”,  a  transmis  președintele  CJ




                                                                                      urmează:                              prezentate  evoluțiile  economice  recente
                                                                                          Industrie  și  cercetare  -  dezvoltare;  ale  Timișului  care  nu  sunt  deloc  îmbu-
                                                                                      IT&C; HoReCa și Turism; Antreprenoriat,  curătoare, precum și conceptul care stă
                                                                                      IMM și Start-up; Cultură; Energie și Me-  la  baza  Consiliului  de  Strategie  și  Con-
                                                                                      diu;  Mediu Asociativ  și  ONG;  Educație;  siliere Economică. Întrucât administrația
                                                                                      Sănătate;  Fonduri  Europene;  Infrastruc-  județeană  este  preocupată  de  aceste
                                                                                      tură și Construcții; Agricultură și Industrie  trenduri, definirea strategiei județene de
                                                                                      alimentară;  Muncă;  Camera  de  Comerț  dezvoltare  și  strategiile  sectoriale  im-
                                                                                      Industrie  și Agricultură  Timiș;  Clubul  de  plică  un  dialog  real  între  administrație,
                                                                                      Afaceri Româno – German; Camera de  mediul  de  afaceri,  mediul  universitar  și
                                                                                      Comerț Italiană pentru România; Clubul  reprezentanții  corpului  consular.  Tocmai
                                                                                      Economic Nord – American; Clubul Oa-  pentru  că  o  strategie  nu  se  poate  face
                                                                                      menilor de Afaceri Româno - Francezi.  într-o manieră autosuficientă, într-un bi-
                                                                                          Între  aceste  task  force-uri  va  avea  rou din consiliul județean, ci trebuie să fie
                                                                                      loc o interacțiune constantă atât pe ver-  rezultatul unei consultări reale cu vectorii
                                                                                      ticală,  cât  și  integrat,  bazată  pe  proiec-  de  dezvoltare  economică  și  socială  din
                                                                                      te  și  idei,  care  să  creeze  o  emulație  la  județ, mecanismul pe care CJ îl propune
                                                                                      nivelul  stakeholderilor  județeni.  Pentru  se numește Consiliul de Strategie și Con-
                                                                                      o  interacțiune  permanentă,  s-a  propus  siliere Economică.
   1   2   3   4   5   6   7   8