COMUNICAT DE PRESA

Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013

22.03.2005

Sala de Consiliu a gazduit astazi o întâlnire a conducerii executive a CJT si sefilor de servicii cu primarii/viceprimarii localitatilor timisene, aceasta în conditiile în care din discutiile pe care presedintele Ostaficiuc le-a avut cu edilii din Timis, în cadrul programului saptamânal de audiente, s-a desprins necesitatea unor întâlniri pe aspecte punctuale legate de administratia publica: modificari ale legislatiei, buget-finante, amenajarea teritoriului sau infrastructura de drumuri.

în prima parte a sedintei, directorul economic, Dan Cionvica a prezentat, în principal, modificarile legislative privind taxele si impozitele locale si constituirea veniturilor proprii.

"Remarcam, în continuare, la constituirea bugetelor locale, tendinta de a mari, declarativ, veniturile proprii estimate, pe baza carora se calculeaza capacitatea financiara - unul dintre criteriile în functie de care sunt alocate fonduri catre consiliile locale, în concordanta cu o formula stabilita prin lege. Va trebui sa facem o analiza, împreuna cu Directia de Finante, privind capacitatea financiara a fiecarei localitati în parte", a declarat presedintele Constantin Ostaficiuc.

De asemenea, liderul CJT i-a atentionat pe primari sa nu angajeze lucrari fara a avea surse de finantare, în conditiile în care la începutul fiecarui an, Consiliul Judetean Timis le prezinta primariilor bugetul aferent pe respectivul an si pe fiecare luna. "Dorinta de a rezolva problemele este fireasca, dar lucrurile trebuie facute în spiritul legii. Totodata, este necesar sa faceti o analiza serioasa privind asistenta sociala si modul de realizare a anchetelor sociale", a mai spus Ostaficiuc.

S-a constatat, la nivelul întregului judet, o diferenta negat iva de 4,5 miliarde de lei (pentru cheltuielile cu asistentii personali ai persoanelor cu handicap) si de 4 miliarde de lei pentru ajutorul social, atribuit prin Legea 416/2001. Presedintele CJT le-a lansat primarilor invitatia de a se adresa ADETIM-ului, dar si celor 60 de promotori locali pentru întocmirea de proiecte din finantari externe.

Vicepresedintele Marius Popovici a mentionat problema alimentarilor cu apa (250 de sate neavând alimentare cu apa centralizata), a canalizarii în mediul rural si a Planurilor Urbanistice Generale, iar Liviu Borha le -a solicitat primarilor sa transmita CJT solicitarile privind programul "Sali de sport".

La rândul lor, si primarii au ridicat problemele generale sau particulare cu care se confrunta, legate de asistenta sociala, infrastructura de drumuri, protectia mediului.

Astazi a avut loc sedinta Consiliului de conducere al ADETIM, condus de presedintele CJT, Constantin Ostaficiuc. Cu aceasta ocazie, s -a analizat raportul de activitate pe 2004, s-au discutat obiectivele strategice pentru perioada 2005-2008, bugetul pe 2005, organigrama si proiectele judetene.

De asemenea, au fost analizate ofertele primite de la primarii oraselor mici, pentru pozitia de membru în Consiliul de conducere, având în vedere faptul ca mandatul edilului orasului Faget, Dorel Covaci, a expirat si se impunea alegerea unui nou membru.

S-a stabilit ca primarul localitatii Recas, Marinel Pasca, (care este membru în Consiliul de administratie al ADR Vest si în Consiliul de conducere al Asociatiei oraselor din România) sa faca parte din Consiliul de conducere al ADETIM.

Astfel, componenta acestui Consiliu este urmatoarea:

  • presedintele CJT, Constantin Ostaficiuc
  • vicepresedintii CJT Marius Popovici si Liviu Borha
  • primarul Timisoarei, Gheorghe Ciuhandu
  • presedintele Comisiei economice a CJT, Viorel Sasca
  • presedintele CCIAT, Emil Mateescu
  • primarul Recasului, Marinel Pasca.